سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم‌های روشنایی، سهم عمده ای از مصرف انرژی را در یک ساختمان بر عهده دارند؛ در یک سیستم هوشمند ساختمان با بهره مندی از سنسورهای حرکتی، سنسورهای تشخیص نور محیط و نصب کلیدهای هوشمند علاوه بر امکان تنظیم میزان نوردهی محیط، مصرف انرژی تا حد چشمگیری کاهش می یابد. بطور کلی اهم امکاناتی که در راستای کنترل روشنایی در یک خانه هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد می تواند شامل موارد زیر باشد:

قابلیت کنترل سیستم روشنایی به طور مجزا برای هر ناحیه

قابلیت کنترل سیستم روشنایی بر اساس سناریوهای مختلف: سناریو ورود، خروج، مهمان، خواب، و …می تواند مثال هایی برای این قابلیت باشد. فرض کنید در سناریو خواب، بدون نیاز به سرکشی به تمام نقاط منزل می توان از داخل اتاق اصلی یا از طریق موبایل یا تبلت خطوط روشنایی را در شدت روشنایی مورد نظر تنظیم کرد.

قابلیت کنترل سیستم روشنایی بر اساس حسگر: در محیط های خالی از سکنه سیستم روشنایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی غیر فعال می شود و همچنین در صورت تشخیص حضور افراد به صورت خودکار فعال می شود.

تنظیم هوشمند میزان روشنایی: این قابلیت وجود دارد که اگر درصد روشنایی محیط از میزان مطلوب بیشتر شد تعدادی از سرخط های روشنایی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی به طور اتومات خاموش شوند و بالعکس.

قابلیت کنترل و فرمان به سیستم روشنایی در خارج از منزل از طریق تلفن هوشمند و وب: قابلیت کنترل و فرمان به سیستم‌روشنایی در هر نقطه از منزل از طریق ریموت کنترل، قابلیت کنترل سیستم‌روشنایی تمامی نقاط منزل از طریق موبایل یا تبلت، قابلیت کنترل سیستم روشنایی تمامی نقاط منزل از اتاق مستر یا هر نقطه دیگر وجود دارد.

قابلیت تنظیم شدت نور(dimmer): در خانه هوشمند این مزیت وجود دارد که شدت روشنایی تعدادی از خطوط را بر اساس شرایط مورد نظر، از ۰ تا  %۱۰۰ میزان خروجی تنظیم کند که علاوه بر زیبایی محیط باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

سیستم نورپردازی پیشرفته: امروزه با پیشرفت علوم طراحی نمای سازه ها و نیز بهره گیری از تجهیزات روشنایی مدرن در پیاده سازی سیستم های نوین نورپردازی سن ها، می توان در این زمینه نیز خدمات شایانی را ارائه نمود.شرکت کومشیان پارت پیشرفته، قادراست تمامی این خدمات را به همراه ایده ها و خواست شما در طراحی سیستم های هوشمند، به بهترین شکل ممکن ارائه دهد.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها