امنیت داده IBM

ابزار جدید IBM امنیت داده‌ها را در اندروید و iOS دو چندان می‌کند

ابزار جدید IBM امکان دسترسی آسانتر توسعه دهندگان به فناوری رمزنگاری تمام هم‌ریخت را فراهم می سازد که از داده‌های حساس در برابر حملات سایبری حفاظت می‌کند رمزنگاری داده‌ها یکی از راه‌های حراست از آنها در برابر حملات سایبری و شنود پنهانی است. داده‌ها معمولا زمانی که ذخیره شده یا در حال انتقال هستند، رمزنگاری می‌شوند اما رمزگشایی آنها در زمان استفاده فرصتی را برای دسترسی به اطلاعات در اختیار هکرها قرار می‌دهد.

IBM یازده سال قبل برای حل این مشکل فناوری رمزنگاری تمام همومورفیک یا هم‌ریخت (FHE) را معرفی کرد که امکان محاسبه و پردازش داده‌ها بدون نیاز به رمزگشایی را فراهم می‌کرد. رمزنگاری تمام هم‌ریخت با کاهش چشمگیر دفعات رمزگشایی خطر افشای اطلاعات به ویژه برای اطلاعات حساس را به حداقل رساند اما مشکل اصلی پیچیدگی بالای پیاده سازی این تکنیک در برنامه‌ها بود و به همین خاطر کمپانی آمریکایی با معرفی یک ابزار جدید استفاده از آن را برای توسعه‌دهندگان تسهیل کرده است.

رمزنگاری تمام هم‌ریخت

در این روش تعداد نامشخصی از محاسبات بدون آشکار کردن کلیدهای مخفی مستقیما روی دیتای رمزگذاری شده صورت می‌گیرد. این مجموعه ابزار فعلا برای سیستم عامل‌های iOS و MacOS ارائه شده و تنها در چند گام ساده امکان استفاده از FHE را فراهم می‌سازد. IBM وعده داده که به زوی آنرا در اختیار توسعه دهندگان اندروید و لینوکس هم قرار خواهد داد.

مزیت اصلی رمزنگاری تمام هم‌ریخت برای صنایع و سازمان‌هایی است که با داده‌های محرمانه و بسیار ارزشمند نظیر پرونده‌های مالی یا سلامتی سر و کار دارند. این فناوری امکان به اشتراک گذاری داده‌ها، استفاده از آنها و ذخیره سازی با امنیت به مراتب بالاتر را میسر می‌سازد.

ابزار جدید IBM برای iOS و MacOS در گیت هاب ارائه شده و طی چند هفته بعد نسخه‌های ویندوز و لینوکس آن هم از راه می‌رسند. تمامی نسخه‌ها مبنی بر غنی‌ترین کتابخانه رمزنگاری یعنی HELib هستند.

منبع: digiato.com

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها