جایگزینی ربات با انسان

شیوع کرونا به جایگزینی ربات با انسان سرعت داده است

ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم نتوانند سر کار حاضر شوند و این موضوع ضربه بزرگی به اقتصاد جهانی و همچنین تولیدات در کشورهای مختلف زده. در این میان بسیاری از سرمایه‌گذاران، ربات‌ها و اتوماسیون را راه‌حل مناسبی می‌دانند و شرکت‌های فعال در این زمینه با جذب سرمایه، فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهند. قرنطینه کارگران و جذب سرمایه روند اتوماسیون را سرعت می‌بخشد و می‌تواند در آینده نزدیک میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان بیکار کند، موضوعی که برای بسیاری ترسناک است. کرونا برای بسیاری از کارگران دردسر ایجاد کرده و بسیاری از آن‌ها خانه نشین شده‌اند. در حالی که نزدیک به ۲۰ سال پیش راه‌حلی به نام اتوماسیون چندان جدی گرفته نمی‌شد، اما به لطف پیشرفت در بخش‌های مختلف مانند دید ماشینی، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، سیستم عامل‌های متن باز رباتیک ، اجزای قابل حمل و سنسور‌ها مورد توجه بسیاری از فعالان قرار گرفته و برخی آن را راه‌حلی از آینده برای این مشکل جهانی می‌دانند.

در حالی که اقتصاد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌ها با مشکل مالی مواجه شده‌اند، اما سرمایه‌گذاران از ایده‌ها در زمینه اتوماسیون و رباتیک استقبال می‌کنند. برای مثال یک شرکت چینی با نام ForwardX Robotics که در زمینه لجستیک فعالیت دارد، به تازگی موفق به جذب ۱۵ میلیون دلار سرمایه شده که مجموع سرمایه آن را به ۴۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد. علاوه بر این شرکت، BrainCorp که در زمینه اسکرابر رباتیک نیز فعالیت دارد، موفق به جذب ۳۶ میلیون دلار سرمایه شده است.

«نیکلاس چی»، موسس و مدیرعامل ForwardX Robotics در رابطه با دوران کنونی اعلام کرده:

«ما چالش‌های زیادی برای رهبران زنجیره تامین در لجستیک و صنایع تولیدی، از رشد کمبود نیروی کار و مشتری تا انتظار برای افزایش انعطاف پذیری را شاهد هستیم. راه‌حل‌ خودکار ما مبتنی بر هوش مصنوعی، به مشتریان این امکان را می‌دهد که به سرعت با شرایط سازگار شوند و بهره‌وری خود را تا ۳ برابر افزایش دهند. با توجه به شیوع کرونا، شرکت‌ها خواهان تضمین امنیت فعالیت‌های خود در آینده هستند و ما برای این کار، کنار آن‌ها خواهیم بود.»

در حالی که صنایع رباتیک به تازگی مورد توجه قرار گرفته، از نزدیک به یک دهه پیش انقلاب آن‌ها در راه بود. شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی در سال‌های گذشته و اوایل قرن بیست و یکم با برگزاری مسابقات قصد افزایش فعالیت‌ها در این زمینه را داشتند و حالا با توجه به عدم امکان حضور کارگران در سر کار، محبوبیت آن‌ها بیشتر از قبل شده. شاید اتوماسیون روزی تعداد بالایی از مردم را بیکار کند و جایگزین کارگران برای اجرای وظایف ساده شود.

منبع: digiato.com

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها