مکان‌یابی دقیق گوگل مپس

مکان‌یابی دقیق‌تر بوسیله قابلیت Live View AR در گوگل مپس ممکن شد

در مناطق پرجمعیت دنیا با استفاده از GPS و وای فای نمی‌توان موقعیت مکانی را به طور دقیق مشخص کرد. این مساله سبب می‌شود تا مسیریابی در شهر با پای پیاده و یا با خودرو به کار خسته کننده‌ای تبدیل شود. حال به لطف قابلیت واقعیت افزوده جدیدی که به گوگل مپس اضافه شده، کاربران می‌توانند با استفاده از Live View AR موقعیت مکانی و همچنین جهت حرکت خود را با دقت بالاتر پیدا کنند.

قابلیت Live View تقریباً سال گذشته به گوگل مپس اضافه شد. این قابلیت با استفاده از دوربین گوشی و نمایش جهت حرکت به مسیریابی بهتر با توجه به مناطق برجسته شهرها و استفاده از تصاویر Google Street View کمک می‌کند.

حال به کمک قابلیت واقعیت افزوده جدید، کاربر می‌تواند موقعیت مکانی خود را با دقت بالاتر در گوگل مپس تشخیص دهد. موقعیت مکانی با نقطه آبی در این اپ مشخص می‌شود و هر چه زاویه پرتو اطراف آن تنگ تر باشد به معنی شناسایی دقیق تر جهت کاربر است.

برای این کار کافیست روی نقطه آبی ضربه زده تا منوی تمام صفحه باز شود. حال با گزینه جدیدی به نام Calibrate with Live View که زیر Save your parking قرار گرفته روبرو می‌شوید. با ضربه زدن روی این گزینه پس از چند ثانیه موقعیت و جهت کاربر با دقت بالا شناسایی شده و پرتوی آبی جای خود را به فلش می‌دهد.

قابلیت فوق در حال حاضر برای گوشی‌های اندرویدی که از اپلیکیشن‌های ARCore پشتیبانی می‌کنند فعال شده و کاربران iOS فعلاً باید منتظر بمانند.

منبع: digiato.com

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها